Ćwiczenia logopedyczne dla dzieci z oddziałów przedszkolnych i uczniów kl-II

 

Ćwiczenia logopedyczne wymagają systematyczności i czasu. Najlepiej wykonywać je przed lustrem, a z czasem będzie można ćwiczyć w każdych warunkach. Zazwyczaj wystarczy kilka minut dziennie w formie zabawy.

Oto proste zabawy logopedyczne, które można przeprowadzać samodzielnie z dzieckiem:

§  nabieranie powietrza nosem i wypuszczanie ustami,

§  dmuchanie na papierowe łódeczki znajdujące się w misce z wodą,

§  naśladowanie odgłosów zwierząt – kotem mruczy „mmmm”, kotek ziewa (naśladowanie), wąż syczy – „ssss”, pszczoła bzyczy „bzzz”, pociąg jedzie „fufufu”.

§  unoszenie języka na górne zęby,

§  zlizywanie słodkiego kremu z podniebienia przy szeroko otwartych ustach,

§  winda – przy otwartych ustach poruszanie językiem raz do góry raz na dół,

§  zakładanie górnej wargi na dolną i odwrotnie,

§  kląskanie językiem,

§  naśladowanie mlaskania,

§  masaż języka poprzez wysuwanie go przez lekko rozwarte zęby,

§  wysuwanie warg i układanie w ryjek, cofanie w uśmiech,

§  wymawianie na przemian a-o,

§  wymawianie uuu a następnie iiii,

§  dmuchanie na piłkę pinpongową,

§  wysuwanie warg do przodu i krążenie kółeczek,

§  próba dotykania językiem nosa, brody, policzków,

§  dotykanie językiem raz dolnych, raz górnych zębów przy maksymalnie otwartych ustach,

§  nadymanie policzków,

§  wciąganie policzków,

§  naprzemienne nadymanie i wciąganie policzków.

Ćwiczenia powinny odbywać się w formie zabawy. Nigdy nie dłużej niż przez kilka minut (5-10).Najlepiej wpleść je naturalnie w rytm dnia, nie przykładając do nich zbyt dużej wagi, unikając presji i zdenerwowania. To bardzo ważne, by nie zniechęcić dziecka i nie zakodować komunikatu, że słabo mówi. Jeśli tak się stanie, uzyskamy efekt odwrotny od zamierzonego!

 

 

E-dziennik

Drodzy rodzice i uczniowie.

 

Jutro zostanie uruchomiony e-dziennik. Każda osoba, która przesłała swoje dane (email) na podany wcześniej adres spmorawy222@gmail.com otrzyma instrukcję zakładania konta i logowania się do e-dziennika. Jeżeli jutro nie dotrze do was email od administratora to może oznaczać, że podaliście błędny adres poczty internetowej. W takim przypadku bardzo proszę o kontakt pod powyższym adresem mailowym.

W mailu powitalnym będzie link do instrukcji korzystania z programu.

Początki będą trudne, ale wspólnie na pewno sobie poradzimy.

 

Pozdrawiam

 

Administrator

Radosław Chodowski

Aktualizacja 23 marca

Muzyka - wszystkie klasy 

 

Drodzy uczniowie.

W celu utrwalenia zdobytych już wiadomości z muzyki  zachęcam Was do obejrzenia filmów o instrumentach. Wszystko znajdziecie w poniższym linku. Proszę sobie wybrać dwa instrumenty.

http://www.muzykotekaszkolna.pl/multimedia/filmy-o-instrumentach/

Aktualizacja 20 marca (Pierwszy Dzień Wiosny)

20 marca planowany był w naszej szkole, jako Pierwszy Dzień Wiosny (często nazywany Dniem Wagarowicza). Zamiast lekcji planowaliśmy uroczystości i zabawy.

Wiem, że od kilku dni „ciężko” pracujecie rozwiązując zadania i wypełniając testy przygotowane przez nauczycieli.

Postanowiłem, że tradycji musi stać się zadość i ja również idę dziś na wagary.

Nie zamieszczę żadnego zadania dla Was.

I żaden inny nauczyciel nic nie zamieści, bo tylko ja mogę to robić.

Ale coś za coś. Wy zróbcie coś dla mnie – w ramach Dnia Wiosny zróbcie wiosenne porządki  w Waszych pokojach. Gdyby udało Wam się zrobić zdjęcie „przed” i „po” byłoby super. Możecie przysłać je do mnie na adres: szkola.morawy@op.pl, a ja chętnie umieszczę je na naszej stronie internetowej.

Do poniedziałku.

Pozdrawiam

 

Radosław Chodowski - administrator strony

UWAGA!

 

Zamieszczona  wcześniej informacja dotycząca możliwości wypożyczania książek z biblioteki szkolnej  jest nieaktualna

E-Dziennik w naszej szkole

 

Drodzy rodzice.

 

Uruchamiamy dziennik elektroniczny, dlatego potrzebujemy od Was pewnych danych.

Sytuacja jest wyjątkowa, więc i działać musimy wyjątkowo. Potrzebne informacje mieli zbierać wychowawcy bezpośrednio kontaktując się z rodzicami, ale zmuszeni jesteśmy zmienić pierwotne plany.

Potrzebne informacje prosimy  wysyłać na adres mailowy spmorawy222@gmail.com

 

Format maila powinien wyglądać następująco:

 

W temacie: imię i nazwisko dziecka

W treści:

klasa, lub nazwa grupy przedszkolnej (do której uczęszcza dziecko)

adres e-mail dziecka (jeśli posiada, jeśli nie posiada - nie wpisujemy)

nr telefonu dziecka (jeśli posiada)

adres e-mail matki

nr telefonu matki

adres e-mail ojca

nr telefonu ojca

 

Przynajmniej jeden adres rodzica jest potrzebny, aby móc korzystać z dziennika.

 

W razie wątpliwości proszę przesyłać pytania pod adres spmorawy222@gmail.com

Podany adres mailowy służy wyłącznie do zbierania powyższych informacji, które zostaną umieszczone w e-dzienniku, a następnie usunięte z emaila. Nie będą udostępniane innym podmiotom ani osobom. Dostęp do nich poprzez dziennik elektroniczny będą mieli tylko upoważnieni pracownicy szkoły.

 

Pozdrawiam

 

Radosław Chodowski – administrator e-dziennika

Aktualizacja 19 marca

ŚWIETLICA

 

Drodzy Uczniowie! 
Domyślam się, że brakuje Wam mojego "zapraszania" z szatni do świetlicy😉Wiem, że czas, który teraz spędzacie w domu przeznaczacie oprócz zdalnej nauki na wspólne  oglądanie filmów, granie w gry planszowe z rodziną, układanie puzzli oraz inne ciekawe zabawy. Zachęcam Was do tworzenia ciekawych, kreatywnych prac, którymi będziecie mogli pochwalić się na świetlicy po powrocie do szkoły.
Przedstawiam propozycje stron, z których można skorzystać, jeśli brakuje Wam własnych pomysłów:
Do miłego zobaczenia.
Pozdrawiam Anna Kącka

Religia

 

Dla kl. Va i Vb: Proszę o uzupełnienie nierozwiązanych zadań w Zeszycie ćwiczeń do tematów nr: 23, 24, 25, 26, 28, 29, 30, 33. Szczególnie zalecam zadania testowe i z tekstami do uzupełnienia - do końca marca.


Dla kl. VI: Proszę o ponowne zapoznanie się z tematami nr 28, 30 i 31 w Podręczniku i rozwiązanie brakujących zadań w Zeszycie Ćwiczeń - do końca marca.


Dla kl. VIIa i VIIb: Proszę o ponowne zapoznanie się z tematami nr 29 - 33 w Podręczniku i o uzupełnienie zadań w Zeszycie Ćwiczeń do tematów 31 - 33 - do końca marca.


Dla kl. VIII: Proszę o przypomnienie sobie najważniejszych wiadomości z Działu IV w Podręczniku oraz przygotowanie Rachunku Sumienia w oparciu o ten Dział - co najmniej 4 pytania do każdego z Przykazań - prace do końca marca na keramc@poczta.fm

 

Klasa I

Religia

Proszę o obejrzenie z rodzicami filmu o Janie Chrzcicielu: https://www.youtube.com/watch?v=34I1x7Ec-GQ. Po
obejrzeniu narysujcie scenę, która najbardziej Wam się spodobała.

Ćwiczenia usprawniające aparat artykulacyjny

oraz ćwiczenia oddechowe

dla dzieci z oddziałów przedszkolnych

oraz uczniów kl.I i II, uczęszczających

na zajęcia logopedyczne.

Ćwiczenia usprawniające aparat artykulac
Microsoft Word Document 22.2 KB

Klasa II

Religia

Ćwiczymy znajomość pacierza z ostatniej str. w zeszycie
ćwiczeń.

Ćwiczenia usprawniające aparat artykulacyjny

oraz ćwiczenia oddechowe

dla dzieci z oddziałów przedszkolnych

oraz uczniów kl.I i II, uczęszczających

na zajęcia logopedyczne.

Ćwiczenia usprawniające aparat artykulac
Microsoft Word Document 22.2 KB

Klasa III

 

Kochani Trzecioklasiści ,

nie zapominajcie o aktywności fizycznej .Przebywając w domu też można wykonywać rożne ćwiczenia. Przesyłam Wam kilka ćwiczeń do codziennego wykonania.

Ćwiczenia:

1.Krążenia bioder, nadgarstków i szyi.

2.Krążenie ramion w przód i tył

2.Przysiady –ręce z przodu, plecy wyprostowane

3. Skłony (najlepiej na wyprostowanych nogach z prostymi plecami)

4. Pajacyki

5.Dobrym sposobem na ćwiczenia domowe są skoki na skakance.

 Wszystkie te ćwiczenia wykonywać po 10 razy z krótkimi przerwami. Ćwiczenia te nie powinny zająć  nie więcej niż 20 minut.

                                                         Pozdrawiam p. A.Snachowska

 

Przesyłam Wam zadania dotyczące dodawania i odejmowania liczb w zakresie 100.
 Proszę , aby rozwiązania zadań z edukacji matematycznej zamieszczane na stronie internetowej szkoły były rozwiązywane w zeszytach od matematyki a jeśli   macie taką możliwość to w komputerze i przesyłanie rozwiązanych zadań na mojego meila : borowka0909@wp.pl 
Klasa III odejmowanie i dodawanie liczb
Microsoft Word Document 10.6 KB

Religia

 

Ćwiczymy znajomość pacierza i uczymy się ostatniego etapu
katechizmu: pyt. 75-84.

Klasa IV

 

Religia

Ćwiczymy znajomość katechizmu z etapu IV.

 

J.polski

Drodzy Uczniowie, jak dotychczasowa praca? Mam nadzieję, ze wszystko było łatwe i zrozumiałe. Dziś zadanie trudniejsze. W zeszytach wpiszcie temat: Jak napisać dobry przepis na ulubioną potrawę?

link:

https://epodreczniki.pl/b/jak-napisac-dobry-przepis-na-ulubiona-potrawe/P19k0blVN

ale można ten temat wpisać w wyszukiwarkę na stronie epodreczniki.pl  i się odnajdzie. Przeczytajcie wprowadzenie, obejrzyjcie film i wykonajcie kolejne polecenia. Uwaga! Niektóre są trochę trudniejsze. Nie zrobicie ćwiczenia 6 i części 8, ale się nie przejmujcie. Natomiast w zeszycie napiszcie swój przepis na ulubioną (prostą) potrawę. Może to być zapiekanka, budyń, koktail owocowy.  Zwróćcie uwagę, by podać listę składników i sposób wykonania w sposób jasny i zrozumiały dla mnie. Kto chce, może napisać pracę na komputerze i wysłać ją na mój adres mailowy w formie załącznika. Mój adres: bozenabor@wp.pl

Jeśli ktoś wyśle do mnie pracę, nie musi jej wpisywać do zeszytu. Gdy wrócimy do szkoły, wydrukuję te prace i je wkleicie. 

 

Życzę Wam smacznej pracy! Bożena Borkowska

UCZNIOWIE KLAS VA,VB,VI,VIIA UCZĘSZCZAJĄCY NA ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE

 

Proszę o wykonywanie ćwiczeń aparatu artykulacyjnego przy lustrze tak, jak na zajęciach. Poza tym proponuję czytanie jednej strony wybranego tekstu dziennie.- powoli i wyraźnie, ze zwróceniem uwagi na prawidłową realizację zaburzonych głosek, w celu ich utrwalenia.

Pozdrawiam

 

Iwona Świderska

 Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne.

Witam uczniów klasy Va,Vb,VIIa i VIIb.
Przesyłam propozycję do pracy w domu ćwiczeń oraz odwiedzenia strony internetowej ;
https://dyktanda.online/app/ , proszę o powtórzenie sobie reguł ortografii oraz rozwiązaniu dyktanda z każdej zasady ortograficznej.
https://www.superkid.pl/krzyzowki-online-ortografia ,  polecam również rozwiązanie krzyżówek.
Proszę pisać w razie potrzeby na adres: marta.przybojewska@op.pl
Pozdrawiam M. Przybójewska
zajęcia korekcyjno-kompensacyjne nr.1.do
Microsoft Word Document 126.5 KB
zajęcia korekcyjno-kompensacyjne nr.2.do
Microsoft Word Document 13.0 KB
zajęcia korekcyjno-kompensacyjne nr.3.do
Microsoft Word Document 16.9 KB

Język angielski- informacja dla uczniów klas IV-VIII o zakresie zadań do wykonania .

 

Szanowni uczniowie.

Staramy się zapewnić nam ciągłość nauczania , przesyłając wytyczne dotyczące waszej pracy samodzielnej.

Ze względu na to, że najważniejsze w nauce języka jest słownictwo, wznawiamy pracę z platformą instaling.

Konta uczniowskie już zostały na nowo uruchomione. Można poprosić rodziców o utworzenie konta rodzic , co daje możliwość pozyskania dodatkowych słówek.

Jeśli ktoś nie ma lub nie pamięta swojego loginu czy hasła, proszę o indywidualny kontakt na Messenger lub maila pod adresem adam.tesznar@gmail.com.

W każdym tygodniu będę dodawał kolejne słówka i będę co dzień sprawdzał Waszą aktywność w codziennych raportach. Jak wiecie mam możliwość wglądu.

Ponad to zapraszam wszystkich do rejestracji na poniższym portalu:

https://www.dlaucznia.pl/kategorie/jezyk-angielski

Tutaj nasze wydawnictwo przygotowało wiele ćwiczeń i zadań zarówno ze słownictwa jak i różnych konstrukcji gramatycznych. Bardzo proszę o sumienne wykonywanie zadań. W razie pytań ora trudności w zrozumieniu zadań i treści, proszę o kontakt .

Życzę wszystkim zdrowia i do następnej wiadomości.

 

Adam Tesznar

Klasa VIII

 

Drodzy Uczniowie klasy VIII, 
w telewizji internetowej WP PILOT pojawiły się lekcje powtórzeniowe przed egzaminem. Są bezpłatne, zaczynają się codziennie ( oprócz weekendów) o godz. 11.00. Właśnie obejrzałam pierwszą i mogę wam je polecić. Na pewno coś korzystnego z nich można wynieść.  Proponuję, by z nich skorzystać. Dotyczą j. polskiego i matematyki. Zachęcam również do pracy nad arkuszami CKE i pisania zadanych prac. Dziękuję tym, którzy mi je przesłali. Owocnej pracy. serdecznie was pozdrawiam, a w razie problemów macie ze mną kontakt mailowy. B. Borkowska

Aktualizacja 18 marca

ZESTAW TYGODNIOWYCH ĆWICZEŃ DO WYKONANIA W DOMU Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO DLA KLAS IV – VIII, ĆWICZENIA KSZTAŁTUJĄCE WE WSZYSTKICH PŁASZCZYZNACH, AKTYWIZUJĄCE POSZCZEGÓLNE PARTIE MIĘŚNIOWE I CZĘŚCI CIAŁA ORAZ ĆWICZENIA ROZCIĄGAJĄCE.

Rozgrzewka

Pozycja wyjściowa,stajemy w lekkim rozkroku:

-ręce na biodra i krążenie bioder w prawą i lewą stronę,

-krążenie ramion w przód i tył,

-krążenie barków w przód i tył,

-krążenie głowy, rozgrzewamy szyje w prawą i lewą stronę, do przodu i do tyłu,

-rozgrzewamy nadgarstek,

-w lekkim rozkroku trzy skłony do przodu, wyprost i trzy skłony do tyłu (ćwiczenie powtarzamy 3 razy),

-przysiad podparty, wyrzuty nóg na przemian do tyłu,

-siad płaski w lekkim rozkroku, trzy skłony do jednej nogi, wyprost i trzy skłony do drugiej nogi, wyprost (ćwiczenie powtarzamy 3 razy),

-leżenie tyłem, przenosy nóg do tyłu, staramy się stopami dotknąć do podłogi (ćwiczenie powtarzamy 3 razy),

Ćwiczenia

1. Stawiamy przed sobą krzesło, lub stajemy na przeciwko kanapy, i wchodzimy raz prawą nogą, raz lewą (od dziesięciu do dwunastu razy),

2. Pompki, mogą być te łatwiejsze na kolanach (od dziesięciu do dwunastu razy),

3. Przysiady, ręce z przodu i jedziemy (od dziesięciu do dwunastu razy),

4. Nieśmiertelne pajacyki, to jedno z najefektywniejszych ćwiczeń. Robimy przez około 30 sekund bez przerwy,

5. Bierzemy ciężarki, nie za ciężkie, ewentualnie napełnione wodą butelki i przez około 30 sekund wyrzucamy ręce do przodu, jak w boksie, lewa, prawa, staramy się to robić jak najszybciej,

6. Teraz coś na brzuch, podpieramy się rękoma o podłogę, jedna noga wyprostowana a druga zgięta, na przemian wypychamy raz lewą, raz prawą (od dziesięciu do dwunastu razy każdą nogę),

7. Kładziemy się na plecach, podnosimy razem nogi i opuszczamy (od dziesięciu do dwunastu razy),

8. Leżąc na plecach próbujemy wykonać mostek,

Podczas wykonywania wszystkich ćwiczeń proszę o zachowanie bezpieczeństwa.

 

 

Przedszkole Grupa "Jeżyki"

 

 

Witam.Drodzy Rodzice, kochane przedszkolaki w załączniku przesyłam propozycje stron internetowych, które zawierają zabawy na koncentrację,spostrzegawczość i pamięć wzrokową oraz karty prac do druku, które utrwalają kolory i ćwiczą rączkę(grafomotoryka).Magda Stępkowska
Dodatkowe materiały dla grupy Jeżyki.zip
Compressed Archive in ZIP Format 991.6 KB

Przedszkole grupa 5-latki „Smerfusie”

 

Kochani Rodzice  

 

Przesyłam propozycje stron , z których można drukować różne ćwiczenia lub wykonywać je online.

http://bystredziecko.pl/grafomotoryka-rysowanie-po-sladzie/

https://czasdzieci.pl/dodruku/id,224c6-magiczne_kolorowanki.html

https://czasdzieci.pl/dodruku/id,1604a-labirynty_do_wydruku.html

https://szaloneliczby.pl/przedszkole/

https://przedszkolankowo.pl/2018/05/06/rodzina-karty-pracy/

Dodatkowo załączam karty pracy do wydruku.

 

                                                                                                                          Pozdrawiam H.Rzemieniewska

karty pracy 5-latki.docx
Microsoft Word Document 4.1 MB

Klasa III

 

Materiały do samodzielnej pracy w domu dla uczniów kl. III:

1.Przeczytać lekturę H. Ch. Andersena „ Brzydkie Kaczątko”.

1. Wykonać historyjkę obrazkową przedstawiającą kolejność wydarzeń w książce.

3. Rozwiązać testy sprawdzające znajomość lektury:

 

https://czasdzieci.pl/quizy/quiz,298147-brzydkie_kaczatko.html

Dzień dobry
 
 Mam nadzieję , że czekacie już na kolejną porcję zadań  matematycznych ? Ale  dziś to  nie nastąpi. Jeśli  ktoś nie rozwiązał zadań to ma jeszcze czas . 
A dziś zadanie plastyczno -techniczne.  Proszę o wykonanie pracy o tematyce wiosennej.  Wiem ,że macie mnóstwo ciekawych pomysłów i prace będą świetne. Jeśli komuś zabraknie pomysłu to niech zerknie na strony internetowe :
W razie pytań , problemów , trudności proszę o kontakt : borowka0909@wp.pl
                                                            Pozdrawiam p. A.Snachowska 

Klasa IV

 

J.polski

Drogie Dzieci,

 

ponieważ dziś w planie lekcji nie macie j. polskiego, nic dziś nie zadaję! Ale jutro proszę sprawdzić po godzinie 10. Przypominam o czytaniu następnej lektury " Charlie i fabryka czekolady". Jeśli ktoś jeszcze nie ma książki, proszę sprawdzać na stronie szkoły, kiedy będzie otwarta biblioteka w szkole, byście mogli ją wypożyczyć. Mam nadzieję, że jednak wszyscy książki mają. Jutro napiszę Wam, jakie tematy będziemy omawiać,  co trzeba zaznaczać i notować na kartkach lub w notatniku. Pozdrawiam Was serdecznie, B. Borkowska

 

 

Historia:

 

24-jadwiga-i-jagiello-karty-pracy-1-i-2-
Adobe Acrobat Document 83.4 KB
Broń używana podczas I wojny światowej..
Microsoft Power Point Presentation 5.5 MB
Mapy Polski na przestrzeni wieków.ppt
Microsoft Power Point Presentation 8.4 MB

Matematyka
Dziękuję za wszystkie maile. Mam nadzieję, że Ci, którzy jeszcze się nie odważyli dzisiaj do mnie napiszą. 
Czas na deser: 
Mam nadzieję, że linki będą działać :)
A.Klemens-Szczepańska

Klasa VA i VB

Historia:

 

Mapy Polski na przestrzeni wieków.ppt
Microsoft Power Point Presentation 8.4 MB
Matematyka
Dzień dobry.
Materiały służą do powtórzenia materiału bieżącego potrzebnego w dalszej nauce przedmiotu oraz jako przygotowanie do osiągnięcia dobrych wyników z przedmiotu. Miłej pracy.
Klasy  5 - ułamki dziesiętne /6 godz/

J. polski V A

 

Drodzy Uczniowie klasy Va

Proszę o napisanie pracy pisemnej na podany temat:

 

To byli niezwykli bracia – opowiedz o Jonatanie i Karolu w liście do kolegi, zachęcając go do  przeczytania książki Astrid Lindgren  Bracia Lwie Serce. Pamiętaj o wszystkich wyróżnikach listu. Pracę napisz w zeszycie. 

J.polski VB

Drodzy Uczniowie klasy Vb

Proszę o przeczytanie mitu z podręcznika ze strony 202 (Mit o powstaniu świata) i wykonanie poleceń:

  1. Kto w greckim micie był uosobiebieniem Nieba, a kto - Ziemi?
  2. Dlaczego Uranos zrzucił cyklopów do Tartaru?
  3. Komu Gaja wręczyła kamienny sierp do walki z Uranosem?
  4. Dlaczego Kronos pożerał swoje dzieci?
  5. W jaki sposób Rea uratowała Zeusa?
  6. Kogo ocalił Zeus?

Odpowiedzi wraz z pytaniami proszę zapisać w zeszycie.

 

Napisz plan wydarzeń  i zapisz go w zeszycie. Skorzystaj z karty pracy.

Klasa V B.docx
Microsoft Word Document 259.0 KB

Klasa VI

Historia:

 

linki VI.odt
Open Office Writer 8.3 KB

Klasa VIIA i VIIB

Historia:

 

Broń używana podczas I wojny światowej..
Microsoft Power Point Presentation 5.5 MB
Mapy Polski na przestrzeni wieków (2).pp
Microsoft Power Point Presentation 8.4 MB
REWOLUCJE W ROSJI.pptx
Microsoft Power Point Presentation 3.6 MB
LINKI VII.odt
Open Office Writer 8.3 KB
POLSKIE MUNDURY WOJSKOWE.pptx
Microsoft Power Point Presentation 1.2 MB

J.polski

Klasa VIIa i VIIb.docx
Microsoft Word Document 611.5 KB

Klasa VIII

Historia i WOS:

 

LINKI VIII WOS.odt
Open Office Writer 8.3 KB
Wojny XX wieku....ppt
Microsoft Power Point Presentation 4.9 MB
24-spoleczenstwo-polskie-pod-okupacja-ka
Microsoft Word Document 62.6 KB
Największe bitwy II wojny światowej.pptx
Microsoft Power Point Presentation 2.5 MB
Linki.odt
Open Office Writer 8.5 KB

ZAJĘCIA REWALIDACYJNE
Przesyłam Wam propozycje ćwiczeń oraz adresy stron internetowych z których możecie skorzystać w ramach zajęć rewalidacyjnych
Klasa II
1. Ćwiczenia motoryki małej ( malowanie prostych wzorów w formie           szlaczków pędzlem, palcami -formy koliste,łamane, owalne).
2.Ćwiczenia usprawniania palców oraz koordynacji ruchów ze wzrokiem
   - Cięcie nożyczkami wzdłuż narysowanych linii
   - Cięcie nożyczkami bez narysowanych linii
   - Cięcie pasków papieru o różnej szerokości i przyklejanie na kartce papieru tworząc różne formy : figury geometryczne, obrazki , ilustracje itp.
3. Ćwiczenia usprawniające koncentrację uwagi
    - Układanie puzzli, klocków 
     W ramach ćwiczenia tej umiejętności proponuję wykonanie pomocy:
    Na kawałku papieru technicznego wyciąć po jednej i drugiej stronie rząd dziurek. Zadaniem ucznia jest dowolne sznurowanie "kartonu", może to być zwykła sznurówka lub gruby sznurek.
4. Ćwiczenia manualne i grafomotoryczne - rysowanie szlaczków literopodobnych przepisywanie krótkich zdań z ulubionych książek, z podręcznika kl. II z edukacji polonistycznej .
Można skorzystać ćwicząc te umiejętności poprzez proponowane przeze mnie strony internetowe :  bystredziecko.pl  ,    kolorowankionline.net
Klasa III
1. Ćwiczenia usprawniające motorykę małą
   -Narysuj dowolną  znaną Ci figurę geometryczną posługując się linijką i ołówkiem . Następnie narysowaną figurę wyklej małymi ulepionymi kulkami z plasteliny. To ćwiczenie możesz powtarzać wyklejając różne obrazki .
- Cięcie nożyczkami po liniach prostych , łamanych , wycinając różne kształty.
- Ćwiczenia z małymi miękkimi piłeczkami - ściskanie piłeczek w dłoniach ( kilkakrotnie powtarzać ćwiczenie)
- Malowanie dużych form ( brystol, papier szary ) farbami za pomocą pędzla lub całej dłoni.
2. Ćwiczenia mięśni palców
- Wydzieranie i przyklejanie na kartce  dowolnych form papieru np. kolorowego , gazetowego i tworzenie różnych obrazów 
3.Ćwiczenia sprawności grafomotorycznej 
  - Rysowanie szlaczków z zachowaniem kierunku od lewej do prawej strony z elementów liter , cyfr , figur geometrycznych  oraz łączenie ze sobą kilku elementów .
4. Ćwiczenia na materiale literowym
    - Układanie zdań z wyrazów np. Ułóż zdanie z wyrazem szkoła itp.
    - Szukanie w tekstach małych i wielkich liter i ich wypisywanie a następnie wymyślanie wyrazów zaczynających się na te litery np. B-Beata ,
b- beczka   
Klasa VII
1. Ćwiczenia usprawniające koncentrację  uwagi i  spostrzegawczość.
    - układanie puzzli,  domino
     -rysowanie, malowanie 
      "Wiosna za oknem " to temat twojej pracy . Za pomocą pędzla i farby            wykonaj plakat.  
2. Ćwiczenia rozwijające umiejętność logicznego myślenia. Proponuję skorzystać z następujących stron  : www.matzzo.pl/ 
Klasa VIII 
1. Ćwiczenia relaksacyjne  poprzez rysowanie , malowanie ulubionych postaci, obrazków.
2. Ćwiczenia  w "Niedokończone zdania..."  np. Lubię kiedy....,
  Jest mi wesoło......,     Za oknem......,  itp. Są to ćwiczenia usprawniające umiejętność myślenia logicznego ale tez i budowania złożonych spójnych
zdań, wypowiedzi. 
3. Zachęcam do skorzystania ze strony www.matzzo/pl /łamiglowki 
Wszystkich uczniów , którzy uczęszczają na zajęcia rewalidacyjne proszę o gromadzenie wykonywanych prac teczkach.
                                                             Pozdrawiam p. A.Snachowka                                         
                                                                                       
Kontakt do mnie - borowka0909@wp.pl 

Aktualizacja 17 marca

Kochani Pierwszoklasiści,

 

przesyłam propozycje ćwiczeń do pracy w domu:

- zadania ze strony internetowej 
https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje kl.1 ćwiczenia o tematyce wiosennej - do wyboru
Klasa II
Zagadnienia do pracy w domu na okres przerwy w zajęciach edukacyjnych dla klasy II
1. Rozwiązywanie zadań ze strony internetowej https://www.matzoo.pl / klasa 2
2. Utrwalanie treści lektury "Kajtkowe przygody", wykonywanie testów z lektury ze stron internetowych.

 

3. Ćwiczenie ortografii poprzez pracę ze stroną internetową https://dyktanda.online
Klasa III
Witam Kochani Uczniowie !
Zadania powtórzeniowo- utrwalające z edukacji matematycznej dla kl.III
Rozwiązywanie zadań tekstowych - obliczenia pieniężne i wagowe
Zadanie 1
Ciocia kupiła 4 i pół kilograma ryżu w torebkach półkilogramowych. Ile torebek ryżu kupiła ciocia? Do zadania wykonaj rysunek.
Zadanie 2
Do sklepu przywieziono 28 kg jabłek,10 kg gruszek,3 kg mniej śliwek niż jabłek i 12 kg więcej moreli niż gruszek. Ile kilogramów owoców przywieziono do sklepu?
Zadanie 3
Zuzia miała w skarbonce 84 zł. Poszła do sklepu i kupiła 3 zeszyty po 4 zł, 2 opakowania kredek po 10 zł, 4 gumki po 1 zł oraz 6 notesów po 7 zł. 
Ile Zuzia wydała pieniędzy na zakupy?
Zadanie 4
Kasia dała do kasy 60 zł za 6 segregatorów po 9 zł. Ile otrzymała reszty? 
Zadanie 5
Ola dostała od mamy 80 zł. Pożyczyła bratu 23 zł i siostrze 18 zł. Ile zostało jej pieniędzy?

 

klasa IV

Matematyka

 

Mam nadzieję, że zadanka z poprzedniej wiadomości są już zrobione, a Wy macie apetyt na coś innego. Kolejne zadania dotyczą ,,trudnych" ułamków.

Wklejam link do strony z zadaniami:

https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/przedmioty3

Kliknij na matematykę.

Proszę o zapoznanie się z 1 i 2 lekcją matematyki oraz zrobienie zamieszczonych tam zadań.

Napiszcie mi obowiązkowo, czy było trudne, czy daliście radę na maila agaksz@wp.pl.

Czekam na Wasze wiadomości i pozdrawiam.

 

                                                                                                             A.Klemens-Szczepańska

Drodzy Uczniowie klasy VIII,
na stronach Centralnej Komisji egzaminacyjnej ukazują się codziennie nowe materiały powtórkowe do egzaminu. Proszę o ich wykonywanie i samodzielne sprawdzanie swoich odpowiedzi, które są zamieszczane na stronie CKE o godz. 15. W razie pytań, proszę o kontakt. Jeśli czegoś nie wiecie, trzeba to zanotować , aby wyjaśnić w szkole. owocnej pracy! Czekam też na wypracowania. B. Borkowska
Drodzy Uczniowie klasy IV,
wiem, że tęsknicie za lekcjami j. polskiego, więc - oprócz pracy zadanej wcześniej - utrwalicie poprawną pisownię wyrazów z ó i u. Wklejam link:
https://epodreczniki.pl/a/nie-przelewaj-z-pustego-w-prozne-czyli-o-o-i-u/DfPMgzfev Jest to materiał z epodreczniki.pl, szkoła podstawowa, j. polski, zakładka Piąta strona świata (na samym  dole po lewej stronie), temat Nie przelewaj z pustego w próżne, czyli  o ó i u. To jest praca do jutra. W razie potrzeby ćwiczenia robimy w zeszycie. Owocnej pracy. B. Borkowska

Aktualizacja 16 marca 2020r.

Chemia
klasa VII a i b:
karta pracy z załącznika oraz
Dla chętnych - wykonaj prezentację "Maria Skłodowska - Curie". prezentację należy przesłać do 24 marca na e-mail: mt05@wp.pl. W tytule proszę podać imię i nazwisko, klasę i szkołę.
klasa VIII
Dla chętnych - wykonaj prezentację "Pozytywne i negatywne działanie i zastosowanie etanolu". prezentację należy przesłać do 24 marca na e-mail: mt05@wp.pl. W tytule proszę podać imię i nazwisko, klasę i szkołę.
karta pracy - chemia klasa 7.docx
Microsoft Word Document 40.4 KB

Ósmoklasiści

Język polski

 

Drodzy Uczniowie, oto uwagi do testów:
a)test nr 1 (test kl. VIII) proszę rozwiązać w całości w zeszycie do j. polskiego, tzn. nie przepisujemy poleceń ani odpowiedzi w pytaniach zamkniętych, tylko same odpowiedzi, np. 1.b;
Obowiązuje napisanie obu wypracowań z testu 1. Termin - temat 1 do środy , 18 marca, temat 2 - do poniedziałku  - 23 marca. Tematy proszę przesłać mi na adres mailowy w formie załącznika. Proszę się podpisać. 
Mój adres: bozenabor@wp.pl
b) test nr  2 proszę wykonać od 10 polecenia, ponieważ zadania wcześniejsze już robiliście. Obowiązuje wypracowanie temat 2 , termin - do środy - 25 marca; 
Wcześniejsze polecenia są aktualne. Notatki z "Pana Tadeusza" wykonujemy na brudno, ale tematy z epodreczniki.pl w zeszycie; Przypominam, że są to zadania obowiązkowe, nie dla chętnych! Pozdrawiam. 
W razie wątpliwości proszę o kontakt mailowy. B. Borkowska
Test dla kl. VIII.docx
Microsoft Word Document 5.4 MB
test 2 VIII klasa.pdf
Adobe Acrobat Document 1.1 MB

Egzaminacyjne

Specjalnie dla ósmoklasistów – pakiety zadań od CKE
Czas zawieszenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych to możliwość powtórzenia materiału. Szczególnie chcemy zadbać w tym czasie o uczniów przygotowujących się do egzaminu ósmoklasisty i maturalnego. W tym celu Centralna Komisja Egzaminacyjna przygotowała pakiet zadań powtórkowych dla uczniów klas VIII, który będzie publikowany codziennie od 16 do 25 marca.
Każdy taki zestaw będzie się składał z:
zadań z języka polskiego zorganizowanych według lektur obowiązkowych w klasach VII-VIII;
zadań z matematyki zorganizowanych według kolejnych wymagań szczegółowych podstawy programowej;
zadań z języka angielskiego – zorganizowanych według umiejętności.
Zadania będą publikowane codziennie o godz. 9:00 na stronie internetowej www.cke.gov.pl, natomiast rozwiązania – o godz. 15:00. Zachęcamy do korzystania z zadań przygotowanych przez CKE!
J.polski, matematyka i j.angielski
20200316 SP_Dzien 1.pdf
Adobe Acrobat Document 2.0 MB

Opublikowane dnia 13 marca 2020r.

Zagadnienia do pracy w domu na okres przerwy w zajęciach edukacyjnych

Klasa

Przedmiot

IV

Matematyka:

- Powtórzenie wiadomości z I półrocza, rozwiązywanie zadań ze strony internetowej  https://www.matzoo.pl/klasa4.

Technika i plastyka:

- Wykonywanie ozdób wielkanocnych (pisanki/palmy/kartki).

-  Rozwiązywanie testów na kartę rowerową:

https://learningapps.org/display?v=p17vabvda18

https://brd.edu.pl/testy/testy.html.

Język angielski:

- Utrwalać słownictwo z działów 1-6, powtarzać wykorzystanie czasu Present Simple, konstrukcji CAN, HAVE GOT, czasownik TO BE, liczba mnoga rzeczowników (https://www.e-ang.pl/test.php).

Język polski:

Utrwalanie znajomości treści lektury „Opowieści z Narnii” https://learningapps.org/index.php?category=100&s=

Lektury, wpisujemy tytuł książki i wykonujemy dostępne ćwiczenia;

Na tej samej platformie są ćwiczenia z ortografii oraz części mowy – utrwalamy wiadomości i doskonalimy umiejętności.

Oprócz tego proszę o zapoznanie się z zagadnieniem Legendy z epodrecznika

https://epodreczniki.pl/a/dla-nauczyciela/D1ERIut34

Przyroda:

Proszę uzupełnić nierozwiązane zadania w zeszycie ćwiczeń od początku roku (również te, które nie były zadawane).

 

Va

Vb

Technika i plastyka:

- Wykonywanie ozdób wielkanocnych (pisanki/palmy/kartki).

Język angielski:

- Powtórzenie słownictwa z działów 1-6, ćwiczenie stosowania czasów Present Simple, Past Simple, stopniowania przymiotników (https://www.e-ang.pl/test.php).

Język polski:

- Przeczytać książkę ,,W pustyni i w puszczy”.

- Ćwiczenia ortograficzne.

Biologia:

Proszę uzupełnić nierozwiązane zadania w zeszycie ćwiczeń od początku roku (również te, które nie były zadawane).

Geografia:

- Utrwalenie wiadomości o krajobrazach Polski:

https://learningapps.org/display?v=ppgvk3nxc18

https://learningapps.org/display?v=p9mh5gein18

Historia:

Matematyka:

- Powtórzenie wiadomości z I półrocza, rozwiązywanie zadań ze strony internetowej  https://www.matzoo.pl/klasa5.

 

VI

Technika i plastyka:

- Wykonywanie ozdób wielkanocnych (pisanki/palmy/kartki)

Język angielski:

- Utrwalanie słownictwa z działów 1-6, ćwiczenie stosowania czasów Present Simple, Past Simple, Present Continuous, Present Perfect, https://www.e-ang.pl/test.php.

Język polski:

- Przeczytać lekturę "W pustyni i w puszczy".

- W zeszytach zadania z powtórzenia od 1 do 11, str. 189-190. Szczególnie starannie zadanie 11 (minimum 2 strony) - po powrocie do szkoły sprawdzę i ocenię.

Biologia:

Proszę uzupełnić nierozwiązane zadania w zeszycie ćwiczeń od początku roku (również te, które nie były zadawane).

Historia:

Geografia:

- Mapa Europy:

https://online.seterra.com/pl/vgp/3007

https://online.seterra.com/pl/vgp/3051

Matematyka:

- Powtórzenie wiadomości z I półrocza, rozwiązywanie zadań ze strony internetowej  https://www.matzoo.pl/klasa6.

VIIa VIIb

Fizyka:

- Przypomnienie zagadnień z lekcji https://www.youtube.com/watch?v=ItkC3FEpH_Q&list=RDCMUCUkOfW4DelKrSeebmAFabNA&start_radio=1&t=11

Plastyka:

- Wykonywanie ozdób wielkanocnych (pisanki/palmy/kartki)

Język angielski:

- Powtórzenie słownictwa z działów 1-5, ćwiczenie stosowania czasów i konstrukcji gramatycznych z tych działów. Ćwiczenia na stronie https://www.e-ang.pl/test.php.

Język polski:

- Zagadnienia podane na lekcji.

- Przeczytać ,,Balladynę”.

Biologia:

Proszę uzupełnić nierozwiązane zadania w zeszycie ćwiczeń od początku roku (również te, które nie były zadawane).

Historia:

Chemia:

- Ćwiczenia w zapisie związków chemicznych – wzory sumaryczne i strukturalne.

Geografia:

- Utrwalenie wiadomości o rolnictwie i przemyśle w Polsce.

Matematyka:

- Powtórzenie wiadomości z I półrocza, rozwiązywanie zadań ze strony internetowej  https://www.matzoo.pl/klasa7.

Język rosyjski:

Ćwiczenia utrwalające rozdział II i III.

- Pytania o imię i nazwisko (wybór odpowiedniego zaimka osobowego)

https://learningapps.org/1750100

-  Ćwiczenie utrwalające nazwy zawodów, które poznaliśmy na lekcji: https://learningapps.org/1746249 

- Ćwiczenie utrwalające nazwy członków rodziny:

https://learningapps.org/4281308

-  Ćwiczenie utrwalające konstrukcje używane w pytaniach o imię i wiek.

https://learningapps.org/8922485

 

- zadanie 2 str. 37 z podręcznika

VIII

Matematyka:

- Praca z testami ze strony internetowej https://szaloneliczby.pl/egzamin-osmoklasisty/.

Fizyka:

- Przypomnienie zagadnień z lekcji https://www.youtube.com/watch?v=ItkC3FEpH_Q&list=RDCMUCUkOfW4DelKrSeebmAFabNA&start_radio=1&t=11.

Chemia:

- Powtórzyć dział ,,Związki węgla z wodorem” – ćwiczenia w zapisywaniu wzorów alkanów, alkenów i alkinów z podręcznika.

Język angielski:

- Uczniowie powtarzają słownictwo z repetytorium ( wszystkie działy), wykonywanie testów egzaminacyjnych  (https://www.egzamin-gimnazjalny.pl/testy-gimnazjalne), (https://www.egzamin-osmoklasisty.pl/) na 26 marca proszę napisać 4 prace pisemne            ( tematy z arkuszy).

Język polski:

1.       Dzieje Jacka Soplicy na podst. X księgi (Spowiedź ks. Robaka oraz fragmentu księgi XI – rehabilitacja ogłoszona na mszy św. - trzeba uporządkować wydarzenia chronologicznie);

2.       Obyczaje szlacheckie – zwłaszcza ks. I , śniadanie w domu Sędziego, strój szlachecki, uczta zaręczynowa – jaki taniec, strój Zosi, potrawy, wygląd serwisu;

3.       Opisy przyrody – np. księga VIII (dwa stawy), Opis lasów  ks. IV, od 49 do 68 wersu, opis nieba –ks. III , wersy 631- 652; -wypisać po 10 epitetów, porównań, onomatopei, metafor i określić  funkcje 3 epitetów, 3 porównań, 3 metafor,3 onomatopei;

Poza „ Panem Tadeuszem” opracować tematy z epodrecznika:

https://epodreczniki.pl/a/rozne-oblicza-bohaterstwa/DUrqdibdA

https://epodreczniki.pl/a/sluchamy-poezji-i-okreslamy-nastroj-wiersza/D5hL26oyS

https://epodreczniki.pl/a/opisujemy-swoj-wyglad-i-charakter/D37tW7wSj

Dla nienasyconych zalecam platformę:

 https://learningapps.org/index.php?category=100&s= i tam zagadnienia części mowy, części zdania i składnię. Powtarzamy i utrwalamy, a w szkole sprawdzamy. Oczywiście pytania „Pana Tadeusza” też można wykonać;

Biologia:

Proszę uzupełnić nierozwiązane zadania w zeszycie ćwiczeń od początku roku (również te, które nie były zadawane).

Historia:

Geografia:

- Ameryka Północna i Ameryka Południowa (mapy):

https://online.seterra.com/pl/vgp/3452

https://online.seterra.com/pl/vgp/3451.

Edukacja dla bezpieczeństwa:

- Temat z podręcznika - Inne groźne przypadki str. 109 - 118. Przeczytać i wykonać Sprawdź, czy potrafisz zadania 1 -3.

- https://www.youtube.com/watch?time_continue=12&v=bO2swTJBj0s&feature=emb_logo

 

Język rosyjski:

Ćwiczenia utrwalające rozdział III i IV

- Ćwiczenie utrwalające nazwy środków transportu:

https://learningapps.org/9467874

- Nazwy artykułów spożywczych:

https://learningapps.org/6432230

- Na zajęciach omawialiśmy zwroty używane podczas robienia zakupów. Wykonaj zadanie dostępne pod poniższym adresem. Dialog przepisz do zeszytu.

https://learningapps.org/4606153  - (WYBIERZ OPCJĘ ПОКУПКИ)

 

- zadanie 2 str. 29 z podręcznika