WYCIECZKA

 

 

Ramowy program wycieczki Zakopane – Kraków

27 – 29.05. 2015 r.

 

1dzień:

 

 6:15 Zbiórka !

·         Wyjazd z miejsca zbiórki. Przejazd do Zakopanego.

·         Wjazd wyciągiem krzesełkowym na Gubałówkę. Super szaleństwo na zjeżdżalni grawitacyjnej. Spacer. Zjazd wyciągiem krzesełkowym.

·         Sanktuarium na Krzeptówkach.

·         Przejazd do miejsca zakwaterowania. Obiadokolacja. Nocleg.

 

2 dzień

 

 

·         Śniadanie.

·         Spotkanie z przewodnikiem. Przejście doliną Białego do Sarniej Skały (1377 m n.p.m.).

·         Powrót Doliną Strążyską z wodospadem Siklawica.

·         Spacer Krupówkami.

·         Pobyt w Aquaparku w Zakopanem (2h).

·         Powrót do miejsca zakwaterowania. Obiadokolacja. Nocleg.

 

3 dzień

 

·         Śniadanie. Wykwaterowanie.

·         Przejazd do Krakowa.

·         Zwiedzanie: Wzgórza Wawelskie: Zamek Królewski na Wawelu (Komnaty Królewskie), Bazylika Archikatedralna św. Stanisława  i św. Wacława, Smok Wawelski; Rynek Starego Miasta: Sukiennice, Kościół Mariacki.

·         Czas na posiłek w Mc Donalds (we własnym zakresie).

·         Powrót na miejsce zbiórki ok godziny 20:00

 


REGULAMIN WYCIECZKI 

 

Każdy uczestnik wycieczki zobowiązany jest:

1) Zapoznać się z zasadami regulaminu wycieczki oraz bezwzględnie się do nich stosować.

2) Dostarczyć kierownikowi wycieczki pisemną zgodę od rodziców/opiekunów na udział w wycieczce.

3) Wykonywać polecenia oraz dostosować się do nakazów i zakazów wydawanych przez organizatorów (opiekunowie, kierownik, przewodnik, kierowca, pilot).

4) Zachowywać się w sposób kulturalny i zdyscyplinowany. Twoje zachowanie może mieć wpływ na bezpieczeństwo innych osób!

5) Nie oddalać się od grupy.

6) Przestrzegać zasad poruszania się po drogach transportu zbiorowego, bezpieczeństwa przeciwpożarowego.

7) Informować opiekunów o jakichkolwiek sytuacjach niebezpiecznych mogących zagrażać życiu  i zdrowiu uczestników wycieczki.

8) Zgłaszać opiekunowi wycieczki wszelkie objawy złego samopoczucia.

9) Dostosować się do obowiązujących w obiektach muzealnych regulaminów.

10) Dbać o czystość, ład i porządek w miejscach, w których się przebywa.

11) Kulturalnie odnosić się do opiekunów, kolegów i innych osób.

12) Pomagać słabszym, mniej sprawnym.

13) Bezwzględnie przestrzegać zakazu palenia papierosów, picia alkoholu, zażywania narkotyków oraz innych środków odurzających.

Kierownik wycieczki i opiekunowie nie ponoszą odpowiedzialności za rzeczy cenne, które uczniowie zabierają ze sobą na wycieczkę.

 

Miejsce zakwaterowania:

1) W miejscu zakwaterowania respektujemy regulamin ośrodka.

2) Zachowujemy ciszę nocną od godziny 2200 do godz. 600 (obowiązuje zakaz  opuszczania wyznaczonych pokoi).

3) O godzinie 21:30 telefony komórkowe wyłączamy i oddajemy opiekunom.

4) Dbamy o sprzęt na terenie ośrodka tak, aby pozostał takim jakim go zastaliśmy.

5) Obowiązuje zakaz samowolnego opuszczania ośrodka!

6) Za powstałe szkody odpowiada bezpośredni sprawca szkody, jeżeli sprawca nie jest znany odpowiada solidarnie cała grupa.

 

Środek transportu

1)      Zająć miejsce w wyznaczone przez opiekuna.

2)      Nie zaśmiecać pojazdu.

3)      Nie zmieniać miejsca siedzenia bez zgody opiekuna.

4)      Nie spacerować po autokarze  i nie wstawać w czasie jazdy.

5)      Korzystać z urządzeń technicznych zgodnie z ich przeznaczeniem.

6)      W czasie postoju i zwiedzania nie oddalać się od grupy bez zgody opiekuna.

7)      W czasie jazdy zachowywać się spokojnie i kulturalnie.

 

Miejsca publiczne:

1)      Przed każdym wyjściem ustawiamy się w celu przeliczenia uczestników.

2)      Obowiązuje punktualność.

3)      Oddzielanie się od grupy jest zabronione.

4)      W miejscach publicznych stosujemy się do przepisów ruchu drogowego.

5)      Dostosowujemy się do obowiązujących w obiektach muzealnych regulaminów.

 

Łamanie zasad zachowania się na wycieczce (gł. zakazu spożywania napojów alkoholowych, palenia tytoniu, samowolnego oddalania się, niewłaściwego zachowania w miejscach publicznych, niesubordynacji) zobowiązuje kierownika wycieczki do powiadomienia rodziców i dyrektora szkoły oraz obniżenia oceny z zachowania.

 

 

 

Kierownik wycieczki      

 

REGULAMIN WYCIECZKI GÓRSKIEJ

 

1.  W czasie trwania wycieczki wszyscy uczestnicy podporządkują się rozkazom i poleceniom prowadzącego.

2.     Poruszamy się według ustalonego porządku:

a)   przewodnik idzie pierwszy, nikt nie może go wyprzedzać, on dyktuje tempo marszu,

b)  uczestnicy idą „gęsiego” w odstępach 1,5 do 2 metrów lub gdy teren na to pozwala, w luźnym szyku po kilka osób obok siebie,

c)  grupę zamyka opiekun grupy, za ta osobą nie należy pozostawać,

d)  grupa nie powinna rozciągać się na długiej przestrzeni.

3.   Na zboczach stromych, oślizgłych najsprawniejsi turyści znajdują się na początku i na końcu grupy, pomagając mniej sprawnym.

4.      Przy długich i stromych podejściach idziemy wolno lecz równomiernie, rzadko odpoczywając.

5.  Przy podchodzeniu pod górę nie należy rozmawiać, utrudnia to rytmiczne oddychanie i dodatkowo męczy.

6.   Przy schodzeniu w dół po stromych zboczach i w terenie skalnym należy zwracać uwagę na każdorazowe ustawienie stopy. Nigdy nie zbiegamy w dół.

7.    Na trasie odpoczywamy co godzinę, czas trwania odpoczynku wynosi 15 minut (zdejmujemy plecaki, można usiąść ale nie bezpośrednio na ziemi lub głazach, w czasie upału chronimy się do cienia).

8.      Główny odpoczynek może trwać 1,5 – 2 godziny i powinien być połączony z posiłkiem.

9.   Zbyt częste picie nie jest wskazane. Pragnienie zaspakajamy przede wszystkim w czasie posiłków, przed wyruszeniem w trasę i po jej zakończeniu.

10. W sytuacjach trudnych nie wzniecamy paniki, rygorystycznie podporządkowujemy się poleceniom prowadzącego wycieczkę:

a)  mgła – w razie zgubienia szlaku turystycznego cofamy się całą grupą do ostatniego znaku,

b)  burza – całą grupą schodzimy poniżej grani i przeczekujemy burzę (uczestnicy pozbywają się metalowych przedmiotów, okrywają się pelerynami i w pozycji kucznej przeczekują burzę),

c) załamanie pogody (silne ochłodzenie, grad, opady śniegu z deszczem) - schodzimy całą grupą do najbliższego schroniska lub osiedla albo docieramy do planowanego celu najbliższą, najłatwiejszą drogą,

d) lęk przestrzeni – pomagają oddelegowani doświadczeni uczestnicy w pokonywaniu niebezpiecznego odcinka – nie dopuszczamy do paniki.

11.  W razie wypadku osobom udającym się po pomoc dokładnie określamy miejsce wypadku i rodzaj obrażenia. Wzywamy GOPR. Nigdy nie wolno zostawiać rannego samotnie, nawet gdy znajdujemy się w łatwym terenie górskim. Udzieliwszy poszkodowanemu pierwszej pomocy oczekujemy spokojnie ratowników GOPR –u.

12.   Na wycieczce przestrzegamy „KARTY TURYSTY”.


 

   KARTA TURYSTY

 

  1. Turystyka odradza Twe siły, pomaga każdemu, szczególnie młodzieży, poznawać kraj ojczysty.
  2. Przyroda i dorobek kultury są własnością nas wszystkich i Ty jesteś za nie odpowiedzialny.
  3. Turysta – Twój przyjaciel; służ mu radą i pomocą!
  4. Zwiedź to, o czy czytałeś, przeczytaj o tym, co masz zwiedzić!
  5. Dopuść naturę do głosu – nie hałasuj!
  6. Zostaw miejsce pobytu w takim stanie, w jakim chciałbyś je zastać!
  7. Ogień i szkło – źródłem niebezpieczeństw. Uważaj!
  8. Zachowaj ostrożność – Twoja lekkomyślność zagraża Tobie i innym!
  9. Turysta – wszędzie gościem; pozostawiaj po sobie dobre wspomnienia!
  10. Nie bądź obojętny wobec niewłaściwego zachowania innych!
  11. Doby humor pomaga turyście w każdej sytuacji – uśmiechnij się!

  

NIEZBĘDNIK PODRÓŻNIKA

 

-  przybory toaletowe i higieniczne (szczotka do zębów, mydło, ręcznik, kosmetyki  itp.),

-  bielizna na zmianę,

-  buty zapasowe i kapcie,

-  ubiór przeciwdeszczowy,

-  strój kąpielowy na basen (klapki, czepek),

-  zapasowy komplet odzieży,

-  leki jeżeli dziecko jest w czasie długotrwałego leczenia,

-  drugie śniadanie, napoje niegazowane,

-  zakaz jedzenia chipsów (paluszków) w czasie podróży,

-  kieszonkowe na posiłek w Mc Donalds  i inne przyjemności,

-  plastry na otarcia i pęcherze.

 

 

 

 

OGŁOSZENIE


W dniu 29 kwietnia 2015r. (środa) odbędą się wywiadówki klasowe.


Kl. 0 - III godz. 14.00


Kl. IV - VI godz. 14.45


Misja Przyroda

 

Nasza szkoła została zakwalifikowana do udziału w programie „Misja Przyroda – Zielone Szkoły w Parkach Narodowych”36 uczniów z klas V-VI wyjedzie do Biebrzańskiego Parku Narodowego w dniach 4-8 maja br. Wszystkie koszty związane z wyjazdem oraz pobytem na „zielonej szkole” pokrywa Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej. Uczestnicy nie ponoszą żadnych kosztów. Aktualnie prowadzona jest rekrutacja według przyjętych kryteriów. Więcej o tym programie można przeczytać w zakładce Projekty oraz na stronie EFRWP

 

 

SZANOWNI  RODZICE

 

Od 16 marca 2015 roku nasza szkoła przystępuje do realizacji programu „Multi Sport” finansowanego przez Ministerstwo Sportu i Turystyki.

 

Cele programu:

    1. Wspieranie rozwoju dzieci poprzez zwiększenie ich aktywności ruchowej,

    2. Upowszechnianie sportu w ramach zajęć pozalekcyjnych,

          3.  Zapoznanie dzieci z różnymi dyscyplinami Sportu,

          4.  Identyfikacja i rozwijanie talentów sportowych.

Zajęcia prowadzi pan Sławomir Wroński, nauczyciel wychowania fizycznego.

Zgodą na udział dziecka w/w zajęciach jest wypełnienie i podpisanie przez Rodzica Oświadczenia.

 

Dodatkowe informacje u dyrektora szkoły (tel. 236532014) lub nauczyciela wychowania fizycznego.


Dyrektor Szkoły Podstawowej w Morawach informuje, że w dniach od 10 marca do 10 kwietnia 2015 roku w sekretariacie szkoły będą prowadzone zapisy dzieci 4 i 5-letnich do oddziału przedszkolnego na rok szkolny 2015/2016.
Dodatkowe informacje pod nr tel. 236532014 lub na stronie internetowej szkoły (spmorawy.pl) w zakładce Rekrutacja.

Dnia 6 marca 2015r. uczniowie naszej szkoły wyjeżdżają do Czerwińska na

MISTERIUM MĘKI PAŃSKIEJ.


Organizatorem wyjazdu jest pani Iwona Świderska


 

Dnia 26 marca 2015r. uczniowie naszej szkoły wyjeżdżają na spektakl Joanny Gerigk pt. "To nie była Wigilia".

 

 

Organizatorem wyjazdu jest pani Agnieszka Szweig-Sokołowska

Zapraszamy do udziału w konkursach:

 

 

- plastycznych

  • "Bezpiecznie na wsi - zwierzaki to nie pluszaki" - organizowanego przez Oddział Regionalny KRUS w Warszawie 

 

  • "112 - Wiem jak wezwać pomoc" - organizowanego przez Komendanta Powiatowego Policji w Mławie oraz Komendanta PSP w Mławie.

 

- poetyckich

  • I Gminny Konkurs Recytatorski pod patronatem Wójta Gminy Stupsk Jacka Świderskiego "Nasza piękna wiosna w poezji dziecięcej" - organizowany przez Szkołę Podstawową w Wyszynach kościelnych.

 

  • XI Powiatowy Konkurs Poetycki "Twórcza wyobraźnia" - organizowany przez Zespół Placówek Oświatowych nr 3 w Mławie. 

 


        Wszystkich znawców i miłośników "Mitologii" zachęcamy do udziału w VII edycji Ogólnopolskiego Konkursu Mitologicznego "KLIO 2015". 

Zgłoszenia do 13 marca 2015r. do nauczyciela historii i społeczeństwa.


Szczegółowych informacji dotyczących konkursów udzielają pani Agnieszka Szweig-Sokołowska i pani Anna Borowa.



Ogłoszenie


W dniu 15 stycznia 2015r. odbędą się wywiadówki klasowe.


Klasy   I - III godz. 14.00

Klasy  IV - VI godz. 14.45

Ogłoszenie.


Informujemy, że 2 i 5 stycznia 2015 roku są dniami wolnymi od zajęć dydaktycznych.


Wigilia...  Piękne rodzin zbratanie,
kiedy nas bliscy otoczą w krąg,
kiedy się kruchy opłatek łamie,
wśród dobrych życzeń na Nowy Rok.



Radosnych Świąt Bożego Narodzenia całej społeczności szkolnej życzą
Dyrektor, Rada Pedagogiczna i Pracownicy Szkoły Podstawowej w Morawach.

Szanowni Rodzice, Przyjaciele i Sympatycy naszej szkoły!


Serdecznie zapraszamy na Jasełka, które rozpoczną się w dniu 19 grudnia 2014 r. o godzinie 11.00 w sali gimnastycznej.


Dyrektor, Rada Pedagogiczna i Uczniowie SP w Morawach

W dniu 11.12.2014 r. (czwartek) o godz.12.30 odbędzie się zebranie Trójek klasowych

OGŁOSZENIE


Składka na Radę Rodziców w roku szkolnym 2014/2015 wynosi 25 zł.


                           I rata 15 zł do 10.01.2015r.


                         II rata 10 zł do 20.05.2015r.

Zebranie rodziców

 

W dniu 25 listopada 2014r. (wtorek) odbędzie się zebranie rodziców.

 

Klasy 0 - III godz. 13.30

 

Klasy IV - VI godz. 14.15

 

W godzinach 13.00 - 15.30 chętni rodzice mogą skorzystać z porady specjalisty z Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej Mławie w ramach konsultacji psychologiczno - pedagogicznych.

20 listopada - Ogólnopolskim Dniem Praw Dziecka

13 listopada 2014 o godz. 12.00 odbędzie się zebranie trójek klasowych.

Dzień 18 listopada 2014r. w naszej szkole przebiegnie pod hasłem: „Jestem zdrów, bo jem owoce i warzywa”. Uczniowie kl. IV-VI z wychowawcami mają za zadanie przygotować sałatki warzywne i owocowe.


WSKAZÓWKI:   

  

Ø  każda klasa przygotowuje sałatkę warzywną i owocową ( nie należy mieszać owoców z warzywami),

Ø  sałatka musi  składać się z minimum  5 różnych owoców lub 5 różnych warzyw,

Ø  warzywa mogą być wcześniej ugotowane, pasteryzowane,

Ø  zadbajmy o estetykę wykonania i podania sałatek,

Ø  przygotować sztućce i talerzyki (plastikowe lub papierowe),

Ø  dodatki, które można wykorzystać w przyrządzaniu sałatek ( jogurt, jajka na twardo, ser żółty, ser typu „feta”, oliwa, sól, pieprz, musztarda)

Ø  10.30-11.15- przygotowywanie sałatek.

 

PAMIĘTAJMY O HIGIENIE PODCZAS PRZYRZĄDZANIA SAŁATEK

 

Sałatki będą wystawione do degustacji na przygotowanych przez klasy  stołach wzdłuż korytarza o godz. 11.30

 

 

SERDECZNIE ZAPRASZAMY RODZICÓW NA DEGUSTACJĘ SAŁATEK WARZYWNYCH I OWOCOWYCH W NASZEJ SZKOLE W DN.18.11.2014r. o godz.11.30

 

 

                                                                                           Uczniowie kl. IV-VI

                                                                                           Dyrektor i nauczyciele

 

PODZIĘKOWANIA


SKŁADAMY SERDECZNE PODZIĘKOWANIA WSZYSTKIM RODZICOM ORAZ PRZYJACIOŁOM SZKOŁY, KTÓRZY ZAANGAŻOWALI SIĘ W REALIZACJĘ AKCJI PROFILAKTYCZNEJ "KAMPANIA BIAŁYCH SERC''.
SOLIDARNY MARSZ W PROTEŚCIE PRZECIW UZALEŻNIENIOM TO ZNAKOMITY SPOSÓB NA REALIZACJĘ JEDNOLITYCH CELÓW WYCHOWAWCZYCH.

                                             DYREKTOR I RADA PEDAGOGICZNA
                                             SZKOŁY PODSTAWOWEJ W MORAWACH